Tuesday, March 3, 2009

My true love



Bought in Sydney, not that much used yet (by me) because the films and process are expensive, my Mamiya C330 is simply a wonder, an old treasure whose creation started in 65! Mine is certainly old but i bought it brand new, never used, a real chance knowing that those cameras are not produced nowdays. So yes, i have to say it i'm completly a NUTCASE about it! It seems like there is nothing comparable in the world to me so far than taking photos with this camera (i have to say that i haven't tested yet an Hasselblad).
Under you can see two photos of my beloved Nicky, probably the photos i'm the most proud of.

Acheté à Sydney, encore assez peu utilisée (par mes soins) car les films sont chers ainsi que le développement, mon Mamiya C330 est une pure merveille, un vieux bijoux puisque sa construction a débuté en 65! Le mien est vieux certes mais je l'ai acheté à l'état neuf, une chance puisque de nos jours ces appareils ne sont plus produits. Et oui, il faut le dire j'en suis complètement GAGA! Car il semblerait qu'il n'y ait rien au monde de comparable jusque  là pour moi que de faire des photos avec cette appareil (je n'ai pas encore testé un Hasselblad).
"Pour ce qui veulent en savoir plus clicker"
Ci-dessous 2 tirages de ma bien aimée Nicky, probablement les photos dont je suis la plus fière.


So sensual

So mysterious

Her name is Nicole

No comments:

Post a Comment